יום רביעי, 11 בינואר 2017

דמי כיס- למה ? כמה? מתי ?

אני רוצה לדבר קצת על כסף,
אבל מכיוון אחר לגמרי,  שלא אוהבים לדבר עליו.
ז"א האם להקצות סכום שבועי או חודשי לילד ?
החל  מאיזה גיל, איזה סכום,  וכדומה ?

כל זה מתחבר,גם אם זה נראה לכם מוזר,
 לרעיון, האם ילד בתיכון צריך  לעבוד במקביל  לתקופת הבגרויות ,
או לא ? ועוד עניינים עם כסף.

אז, אני סבורה באופן חד משמעי שכן !
כן ! כן! ועוד פעם כן!

ראשית למה אני חושבת שכן לתת דמי כיס ?
כי אני חצי עיראקית ואצל עיראקים כסף זה חלק מהתרבות .  
למרות שאת החינוך הפיננסי שלי קבלתי למעשה מאימא שלי
(הצד התימני של המטבע-לא תמיד סטראוטיפים  באמת משקפים מציאות )

בקיצור,
מה שאני רוצה לשתף הוא זה לא אם אתה עשיר או עני,
או כמה כסף אתה עושה או תעשה או אם  יש לך ,

זה בכלל לא העניין!
כי הרי כסף בא  והולך .
ולא בהכרח אנשים שיש להם כסף
מממשים עצמם,נהנים מהחיים, ועוד ועוד

אני יודעת שיש כאלה שיגידו שכסף עושה את החיים הרבה יותר קלים ונוחים
ויש הרבה דברים שאנחנו רוצים, והם עולים כסף.
 אז אני אומרת , נכוןןןןןןןן,
אבל יחד עם זאת אני מדברת על זווית אחרת על כסף.
כי אדם ניכר בכוסו, כיסו וכעסו
ז"א כמה יש לו תאכלס בלי פלסף
עד כמה הוא נותן באמת מעצמו, רוחב לב (לארג'),
והמזג שלו (הטמפרמנט)
וכל אלה קשורים בהחלט ליחס הבסיסי שלנו לכסף,
ואת ה "כסף".

וזה עובר בירושה מדור לדור.
אז בואו נהיה מודעים לכך,
ונחשב מסלול מחדש במידה וצריך.

לדוגמה,
כיצד אנחנו  תופסים את מושג ה "כסף" ? 
ז"א
" אם יש לי כסף- אני שווה! "
"אם אין לי כסף- אני לא שווה!"
"אם יש לי כסף- אני חי את החיים שלי כמו שאני רוצה"
"אם אין לי כסף- אין לי טעם החיים"
"זה משפיע על סוג האנשים שאני מסתובב איתם"

הייתי יכולה להמשיך כך עד אין סוף
אבל אני עוצרת כאן כי   הבנו כבר את הפואנטה

אני מדברת על היחס לכסף,
היכולת שלנו לנהל את עצמינו,
היכולת שלנו לממש את עצמינו ,
 להגדיר את עצמנו ביחס לכסף.

כי מה שאני רוצה לומר אחרי כל המניפסט הארוך הזה,
שחשוב חינוך פיננסי לא  רק בהיבט הפרקטי,
וההיבט הפרקטי הוא,
האם  ילדינו יצלחו להסתדר בחיים או לא?
האם יוכלו לקנות דירה או לא ?וכו' וכ"ו 

אני לוקחת את זה לזהות האישית שלנו,
לתחושת הביטחון והדימוי שלנו.
האם העובדה שיש לי כסף או אין לי כסף,
יש לה קשר ישיר להגדרה והביטחון והדימוי העצמי שלי??
ז"א האם אני שווה?
שכל אחד יענה עכשיו  לעצמו , את האמת ורק את האמת.

ואז יענה לעצמו  גם,
האם צריך או לא צריך חינוך פיננסי  לילדיו?
ואם כן ,איך הוא מתכוון ליישם את זה?
כבר ממחר בבוקר.
התשובות אצלכם, בדוק!!

תודה שקראתם עד הסוף
רונית



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה